Rochia de mireasă

             

             Rochia de mireasă

            Orice fetiță își imaginează cum va fi rochia ei din momentul în care merge la prima nuntă din viața ei, sau când vede prima dată o mireasă în poze.

            Rochia de mireasă este poate preocuparea cea mai importantă a unei fete devenite femeie, care se visează mai întâi mireasă, apoi femeie măritată la casa ei.

Rochia de mireasă

În Evul Mediu, culoarea rochiei de mireasă era aleasă de către familia mirelui şi care, de multe ori, era roşie. Materialul pentru sărbătoare era pânza sau catifeaua, pe care erau cusute câteva accesorii decorative. Pentru decorarea unei rochii de mireasă în stil gotic, nu se lucra la accentuarea frumuseţii, era de ajuns ca frumuseţea femeii să scoată în evidenţă hainele pe care le avea în garderoba sa. Rochia de mireasă albă a apărut cu cca 2000 de ani în urmă, când miresele din Egiptul antic purtau mai multe rânduri de drapaje din materiale simple. Albul era culoarea de sărbătoare în antica Eladă, de aceea mireasa alegea rochia albă la nuntă ca un simbol al bucuriei. La nunțile greceşti, miresele îmbrăcau rochii simple, albe, din materiale subțiri, moi, aducând astfel tribut lui Hymen, zeul căsătoriei, despre care se credea că iubește în mod deosebit culoarea albă. Ceea ce este special atât pentru miresele romane, cât și elene din acele timpuri este că fețele le erau acoperite cu voaluri colorate ca semn al supunerii și devotamentului față de viitorul soț.

În secolele XV – XVI apare unul dintre primele documente oficiale care amintesc de rochia de mireasă albă a Annei de Bretania la căsătoria sa cu regele Ludovic al XII-lea al Franței. Margareta Tudor, prima fiică a regelui Henric al VII-lea al Angliei, s-a căsătorit îmbrăcată într-o rochie de damasc alb tivită cu roșu-stacojiu, culoarea tradițională a familiilor regale. În anul 1612, prințesa Elisabeta, fiica regelui Angliei Iacob I, a purtat o rochie argintie, brodată cu perle, fir de argint și pietre prețioase. Începând cu secolul al XVIII-lea și până la jumătatea secolului al XIX-lea, ținuta de nuntă devine mult mai bogată și complicată, miresele care aparțineau caselor regale alegând materiale scumpe, culorile preferate fiind argintiu cu roșu. Victoria I regina Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei a purtat, la nunta sa din 1840, o rochie albă din satin, împodobită cu flori de portocal și dantelă delicată, această rochie fiind un model pentru generațiile viitoare. La începutul secolului XX, rochiile de mireasă erau legate de stilul victorian al rochiei de mireasă, albă cu mâneci lungi, voal lung din cap până în picioare și de guler înalt ce îmbrăca în întregime gâtul. Atunci, pentru prima dată, creatorii și producătorii de îmbrăcăminte confecționează pentru mirese serii mici de rochii „la gata”.

            Albul sau variaţiile lui simbolizează virginitatea fetei şi inocenţa sa în faţa iminentei schimbări de statut social. Dar nu a fost întotdeauna o alegere preferată. Albastrul deschis, purtat de mirese până în 1870 şi asociat cu Sfânta Fecioară, a fost, de asemenea, un simbol al purităţii, care în mod tradiţional a simbolizat şi fidelitatea şi iubirea eternă. Mireasa care se îmbracă în albastru deschis crede că viitorul soţ va fi întotdeauna sincer cu ea şi, chiar dacă întreaga costumaţie nu este în această culoare, mireasa are grijă ca măcar un desu să fie astfel.

*Recomandarea noastră, echipa Lulu Film, pentru alegerea rochiei de mireasă (lulufilm.ro)

            Alege să fii unică în ziua nunţii tale alături de cel cu care îţi vei petrece tot restul vieţii. Nu te grăbi în alegerea rochiei, încearcă mai multe şi păstreaz-o pe cea care îţi va evidenţia formele şi ţine cont de câteva aspecte: să fie simplă, să nu copiezi, să te reprezinte şi, cel mai important, să fie comodă.

Rochia de mireasă

Rochia de mireasă

„Articole recomandate”

Rochia de mireasă

Prin utilizarea site-ului nostru, îți exprimi acordul cu privire la faptul că folosim module cookie și alte tehnologii similare în scopul îmbunătățirii și al personalizării conținutului nostru, în vederea analizării traficului, a furnizării de publicitate. Afla mai multe